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Author:

Dr. Thomas Burkhalter is an ethnomusicologist, music journalist, and cultural producer from Switzerland. The founder and director of Norient, he published the book Local Music Scenes and Globalization: Transnational Platforms in Beirut (Routledge) and co-edited The Arab Avant-Garde: Music, Politics, Modernity (Wesleyan University Press), Seismographic Sounds – Visions of a New World (Norient) and Out of the Absurdity of Life – Globale Musik (Norient/Traversion). He works as a researcher and project leader at the University of Basel and the University of Arts Bern (HKB), financed by the Swiss National Foundation (SNF). As the director of the Norient Musikfilm Festival, a documentary filmmaker and audio-visual performer, he places emphasis on transdisciplinary approaches between theory and practice.

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6 responses to “Local Music Scenes and Globalization – Transnational Platforms in Beirut”

  1. […] information can be found at norient.com/academic/beirut. Teilen mit:Mehr Category: Blog, Publikation Tags: Local Music Scenes and Globalization – […]

  2. We would please like to buy this book, could you please let us know where we can find it in Lebanon or how we can buy a print of it?

    Thank you in davance.

    Best Regards,

    Vesna Chamoun

  3. Dear Vesna

    You can order the book online via Routledge: http://www.routledge.com/books/details/9780415808132/

    Thanks in advance!
    best. Thomas

  4. […]   Check Norient articles around music in Beirut here. And recommend the book «Local Music Scenes and Globalization – Transnational Platforms in Beirut», by Thomas Burkhalter (Editor-in-Chief, Norient.com), to your library – or order it. Info […]

  5. […] Burkhalter: «Local Music Scenes and Globalization – Transnational Platforms in Beirut» Thomas Burkhalter: Tarek Atoui: Digital Bricolage Norient: «Golden Beirut-New Sounds from […]

  6. […] März 2013. Zehn Jahre später recherchiere ich wieder zum Thema alternative Musik in Kairo – nachdem ich im April 2011 für Podcasts zum Thema Musik und Islam hier war. (Norient Link: «Islam und Musik in Kairo») Der Tahrir, Hauptschauplatz der ägyptischen Revolution von 2011, ist für den Verkehr geschlossen. Die Auswirkungen scheinen in der ganzen Stadt spürbar. Meine Planung war utopisch, denke ich bei einer der langen Taxifahrten. Vier bis fünf Musikerinnen und Musiker wollte ich pro Tag treffen, denn die alternative Musikszene ist explodiert. Metal, Indie Rock, Punk, Rap, Elektronika und vieles mehr, findet sich im Internet; es sollen rund 600 Bands sein, erzählt mir ein Musiker. Größe und Vielfalt ähneln derjenigen in Beirut. Die Beiruter Musiker sehen ihre Stadt als Zentrum der alternative Musikkultur in der arabischen Welt, die Kairoer Musiker beanspruchen dasselbe für ihre Stadt – das merke ich sehr bald. Mein Eindruck: Beirut hat mehr Labels, Festivals und Clubs, Kairo das größere Publikums- und Marktpotenzial (Buch-Tipp: «Local Music Scenes and Globalization – Transnational Platforms in Beirut») […]

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