Eine musikalische Geschichte des Libanons (1910–1970)
Die einen definieren den Libanon als östlichen Ableger Europas. Die anderen sehen ihn als ein kulturelles Zentrum der arabischen Welt. Dieser Identitätsstreit im Vielvölkerstaat am östlichen Ende des Mittelmeers spiegelt sich auch in seiner Musik wider.
Sprecherin: Christina Caprez (DRS2) Mit den MusikerInnen: Wadi Al Safi, Farjallah Baida, Asmahan, Layla Murad, Slovac Radio Symphony Orchestra, Rita Saikali, Abdallah Chahine, Toufic Succar und Fairuz.
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Published on September 01, 2009
Last updated on October 16, 2020
Topics
A form of attachement beyond categories like home or nation but to people, feelings, or sounds across the globe.
Can a small chinese radio show about Uyghur music stand against the censorshop of the Communist Party of China? Are art residencies useful?
Place remains important. Either for traditional minorities such as the Chinese Lisu or hyper-connected techno producers.
From priests claiming to be able to shapeshift into an animal to Irish folk musicians attempting to unify Protestants and Catholics.