Perspectives on New Wave Cumbia
Since the beginning of the 21st century «new wave cumbia» has been growing as an independent club culture simultaneously in several parts of the world. An insider perspective on a rapid evolution.
Since the beginning of the 21st century «new wave cumbia» has been growing as an independent club culture simultaneously in several parts of the world. An insider perspective on a rapid evolution.
Politische Lieder konnten in der DDR vieles sein, von sozialistischer Indoktrination bis zum Sprachrohr für Kritik. Ein Abriss: Liedpolitik in der DDR von der Singebewegung bis zum Mauerfall (1965 bis 1989).
In der Rubrik Future Academics stellt Norient wissenschaftlichen Nachwuchs mit spannenden Uni-Abschlussarbeiten vor. Den Anfang macht Andres Pfister mit seiner Bachelorarbeit zu dem amerikanisch-französischen Komponisten Louis M. Gottschalk.
Wer alte und neue Musik aus Angola sucht, surft am besten auf den MP3-Blogs des Angolaners O Toke É Esse. Elf seiner rund hundert Blogs stellen wir hier kurz vor.
Brandon LaBelle from Los Angeles is a sound artist, writer and theorist and known for his installations and intervention in public spaces. Anna Raimondo talked with him about his messages, the chances of sound and the listener's perspective.
Nashville, im US-Bundesstaat Tennessee, ist seit den fünfziger Jahren bekannt als «Music City, USA». Ein Reisebericht und ein Versuch, das Phänomen des Country zu enträtseln.
Auf einer Reise durch Afrika hat die in Berlin lebende Schweizghanaerin Joy Frempong Tonextrakte gesammelt, die sie auf ihrem 2. Album «Kokokyinaka» seziert.
Kenyan musician Bamzigi was flying ahead of the current electronic dance music craze from South Africa and Angola. However, his eclectic mix Mizuka resonates more abroad than in Kenya where he is not invited for performances.
Mit seiner Ngoni-Laute hat sich der malische Musiker Bassekou Kouyate aufgemacht, das Repertoire seines Grossvaters Bazoumana Sissoko, neu zu vertonen. «Jama Ko» heisst sein neues, drittes Album. Ein Interview.
Les Voy a Contar la Historia is a sonorous and audiovisual compilation of the historical memory of the farmer community of Las Pavas, Colombia – sung and told by its main characters.
Patricia Bosshard, a violonist and composer from Lausanne, is a floating musical nomad between Free Improvisation, Composition, Electroacoustic Experiments, Musique Concrète and Noise Electronics.