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Sandeep Bhagwati is an multiple award-winning composer, theatre director and media artist. He studied at Mozarteum Salzburg (Austria), Institut de Coordination Acoustique/Musique IRCAM Paris (France) and graduated with a Diplom in Composition from Hochschule für Musik und Theater München (Germany) His compositions and comprovisations in all genres (including 6 operas) have been performed by leading performers at leading venues and festivals worldwide. He has directed international music festivals and intercultural exchange projects with Indian and Chinese musicians and leading new music ensembles. He was a Professor of Composition at Karlsruhe Music University, and Composer-in-Residence at the IRCAM Paris, ZKM Karlsruhe, Beethoven Orchestra Bonn, IEM Graz, CalArts Los Angeles, Heidelberg University and Tchaikovsky Conservatory Moscow. He also was a guest professor at Heidelberg University in 2009.

As Canada Research Chair for Inter-X Arts at Concordia University Montréal since 2006 he currently directs matralab, a research/creation center for intercultural and interdisciplinary arts. His current work centers on comprovisation, inter-traditional aesthetics, the aesthetics of interdisciplinarity, gestural theatre, sonic theatre and interactive visual and non-visual scores. Since 2010, he also is the research director of Hexagram Concordia, a centre for research-creation in media arts and technologies with over 45 artist-researchers.

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3 responses to “Musik – eine Weltsprache?”

  1. Zum Thema “Musik und Emotionen” verweise ich auf den fünfteiligen Artikel “Warum klingt Moll traurig? Die Strebetendenz-Theorie erklärt das Gefühl in der Musik”. Er wurde letzte Woche im Online-Magazin “musik heute” publiziert und kann unter folgendem Link kostenlos heruntergeladen werden:
    http://www.musik-heute.de/tags/strebetendenz-theorie/
    Bernd Willimek

  2. Da ich mehrfach gebeten wurde, das Prinzip der Strebetendenz-Theorie auf eine Weise darzustellen, so dass sie auch ein Laie mühelos nachvollziehen kann, füge ich dem obenstehenden Artikel eine solche Erklärung bei. Sie ist unter folgendem Link kostenlos abrufbar:
    http://www.willimekmusic.de/erklaerung-strebetendenz-theorie.pdf
    Bernd Willimek

  3. […] kennt es nicht, das ach so beliebte Idiom der «Musik als Weltsprache», die allerorts verständlich ist und auf der ganzen Erde zu den Menschen gleichermassen […]

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