Tags: / / / /
 
Author:

Dr. Thomas Burkhalter is an ethnomusicologist, music journalist, and cultural producer from Switzerland. The founder and director of Norient, he published the book Local Music Scenes and Globalization: Transnational Platforms in Beirut (Routledge) and co-edited The Arab Avant-Garde: Music, Politics, Modernity (Wesleyan University Press), Seismographic Sounds – Visions of a New World (Norient) and Out of the Absurdity of Life – Globale Musik (Norient/Traversion). He works as a researcher and project leader at the University of Basel and the University of Arts Bern (HKB), financed by the Swiss National Foundation (SNF). As the director of the Norient Musikfilm Festival, a documentary filmmaker and audio-visual performer, he places emphasis on transdisciplinary approaches between theory and practice.

See CV, publications, films and projects: Here

Print This Article                   

One response to “Die chinesische Mundorgel Sheng”

  1. Die Zungen sitzen nicht am oberen, sondern am unteren(!) Ende der jeweiligen “Pfeife” – also in der Windkammer (das ist die “Schnabeltasse” am unteren Ende des Instrumentes).
    (Also “unten” – es sei denn, man macht beim Spielen Kopfstand 😉 )
    Man sollte sich schon fachkundig machen, wenn man über etwas schreibt…
    Übrigens ist das tatsächliche Prinzip, warum der Ton beim Schließen des Griffloches entsteht (und nicht “erwartungsgemäß” beim Öffnen) physikalisch höchst interessant und für die frühe Entstehungszeit des Tonerzeugungsprinzipes überaus “tricky”.

    Hella

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.