Sandro Verena Passaro

Owner of Stars & Heroes int., founder of Hyper Culture - Music Projects, Berlin in 2004. Hyper Culture consults, creates and execute interdisciplinary culture projects in the fields of music, media, art, and knowledge transfer. Project manager at Norient.

sandrapassaro2

Certified instructor (CC) for audiovisual media businesses. Member of the executive board of the International Association for the studies of Popular Music German-speaking Branch (IASPM D-A-CH).

University lecturer and researcher in Popular Music and Media Culture. Current Lectureships @NYU (New York University/ Tisch School of The Arts, Clive Davies Institute of Recorded Music), @BIMM (British & Irish Institute for Modern Music), @HMT Cologne (University of music and dance Cologne), @University of Paderborn (Department for Music/Popular Music and Media). Past Lectureships including Humboldt University of Berlin (Department for Musicology), University of Applied Popular Music Mannheim, Free University Berlin (Department for Communication Studies).

Held Workshops and Panels

2009 / Podium, Kuration & Moderation, «Umwertung aller Werte» @a2n, music and culture convention Berlin, DE
2009 / Podium, «German Delegation» Goethe Institut @Global Groove, Neu Delhi, IN
2010 / Podium, «Europareise» @ c/o Pop Köln, DE
2010 / Workshop/Podium, Kuration & Talkgast «The Travelling Topic» in coop with Unconvention a2n Camp @BMW Berlin, DE
2011 / Podium, «Play Glocal» @Edit Festival, Venedig, IT
2011 / Workshop, «Klassische Musik-PR vs. Digitale Promotion» VUT- Basics @EBAM Berlin, DE
2011 / Podium, Neue Medien @Creole Tagung Berlin, DE
2011 / Workshop, «Grundlagen & Timing einer internationalen Album Promotion Kampagne», a2n @BMW Berlin, DE
2012 / Podium, Wilderness Art Conference @Hai-Art, Hailuoto, FIN
2012 / Podium, Thementage Musik und Globalisierung, @Universitäten Bern und Zürich, CH
2013 / Podium, Kuration und Moderation, Gründungsworkshop IASPM D-A-CH «Populäre Musik in der deutschsprachigen Forschungslandschaft mit Vertretern benachbarter Fachgesellschaften» @Hochschule der Künste Bern, CH
2012 / Podium, Kuration & Moderation, «Diversity I – Interdisziplinärer Wissenstransfer Verknüpfung Wissenschaft und Praxis in der Popmusik» @Word Conference/Postbahnhof, Berlin Music Week Berlin, DE
2013 / Podium, Moderation, «Neue Geldströme im System Musikwirtschaft» @Word Conference/Postbahnhof, Berlin Music Week Berlin, DE
2013 / Podien, Kuration «Female Perspectives on electronic music and digital Arts» @Perspectives Conference Berlin, DE
2013 / Podium, Talkgast «Going public – visibility of women in electronic music» @Perspectives Festival Berlin, DE

Studies

2009 / «The Re-valuation of all Values? – The Meaning of Digital and Real Space in transnational German Popular Music Industries» in Kooperation mit Prof. Dr. C. Jacke
2010 / «Multi-, trans- or hyper-local? The piece ‘Wanabni’ by Kamilya Jubran und Werner Hasler in a comprehensive listening test. A contribution to the musicological and media-cultural scientific analysis of new popular music» in Kooperation mit Prof. Dr. C. Jacke und Dr. T. Burkhalter
2011 / «Filewile X-ray: Eine Schweizer Popgruppe im Dialog mit musikalischen und nicht-musikalischen Wirkungsfeldern.» in Kooperation mit Dr. T. Burkhalter
2012 / «Frau, Moral, Natur oder warum weigert sich der Mensch zu verstehen.» Eine int. Forschungsstudie in progress

Lectures

2009 / International Association for the Study of Popular Music (IASPM) Conference: Popular Music Worlds, Popular Music Histories, Universität Liverpool, UK
2010 / International Association For The Study Of Pupular Music (IASPM) Conference: Experience, Engagement, Meaning, Universität Cardiff, UK
2010 / Arbeitskreis Studien Populärer Musik (ASPM): Black Box Pop: Analysen populärer Musik, Universität Mannheim
2011 / Arbeitskreis Studien Populärer Musik (ASPM), Paderborn: Populäre Inszenierungen / Inszenierungen des Populären in der Musik, Universität Paderborn
2012 / Hai-Art Conference, Hailluoto

Publications

2010 / Beitrag: «Pop eat itself. Will Pop eat itself? Advantages and challenges of new media technologies» im Buch: «’They Say I’m Different …’ Popularmusik, Szenen und ihre AkteurInnen.» Wolfgang Fichna/ Rosa Reitsamer (Hg:), University of Vienna, in Koop. Prof. Dr. C.Jacke
2011 / Beitrag: «Wanabni» im Buch «Black Box Pop, Analysen Populärer Musik» Dietrich Helms, Thomas Phleps (Hg:) in Koop. Prof. Dr. C. Jacke & Dr. T. Burkhalter
2013 / Beitrag: «The Re-valuation of all Values?» im Buch «Poor but Sexy» Dr. Geoff Stahl (Hg:) in Koop. Prof. Dr. C. Jacke

» Back to Team